Parouse.com
 Parouse.com



Newsweek
Newsweek
is an American weekly magazine founded in 1933. Between 2008 and 2012, Newsweek
Newsweek
underwent internal and external contractions designed to shift the magazine's focus and audience while improving its finances. Instead, losses accelerated: revenue dropped 38 percent from 2007 to 2009. The revenue declines prompted an August 2010 sale by owner The Washington Post Company
The Washington Post Company
to audio pioneer Sidney Harman—for a purchase price of one dollar and an assumption of the magazine's liabilities.[3][4] In November 2010, Newsweek
Newsweek
merged with the news and opinion website The Daily Beast, forming The Newsweek
Newsweek
Daily Beast Company, after negotiations between the owners of the two publications. Tina Brown, The Daily Beast's editor-in-chief, served as the editor of both publications. Newsweek
Newsweek
was jointly owned by the estate of the late Harman and the diversified American media and Internet company IAC.[5][6] Newsweek
Newsweek
ceased print publication with the December 31, 2012, issue and transitioned to an all-digital format, called Newsweek Global.[7][8][9] On August 3, 2013, IBT Media
IBT Media
announced it had acquired Newsweek
Newsweek
from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek
Newsweek
brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.[10] IBT Media
IBT Media
relaunched a print edition of Newsweek
Newsweek
on March 7, 2014.[11][12] IBT Media
IBT Media
rebranded itself as Newsweek
Newsweek
Media Group in 2017.

Contents

1 History

1.1 Founding and early years (1933–1961) 1.2 Under Post ownership (1961–2010)

1.2.1 Restructuring and new owner (2008–2010)

1.3 Merger with The Daily Beast (2010-2013)

1.3.1 Redesign (2011) 1.3.2 Cessation of print format (2012)

1.4 Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–present)

2 Circulation and branches 3 Highlights and controversies

3.1 Allegations of sexism 3.2 Other 3.3 2018 scandals

4 Contributors and staff members 5 See also 6 References 7 External links

History[edit]

Cover of the first issue of News-Week magazine

Founding and early years (1933–1961)[edit] News-Week was launched in 1933 by Thomas J. C. Martyn, a former foreign-news editor for Time. He obtained financial backing from a group of U.S. stockholders "which included Ward Cheney, of the Cheney silk family, John Hay Whitney, and Paul Mellon, son of Andrew W. Mellon". Paul Mellon's ownership in Newsweek
Newsweek
apparently represented "the first attempt of the Mellon family to function journalistically on a national scale."[13] The group of original owners invested around $2.5 million. Other large stockholders prior to 1946 were public utilities investment banker Stanley Childs and Wall Street corporate lawyer Wilton Lloyd-Smith. Journalist Samuel T. Williamson served as the first editor-in-chief of Newsweek. The first issue of the magazine was dated 17 February 1933. Seven photographs from the week's news were printed on the first issue's cover.[14]

January 16, 1939, cover featuring Felix Frankfurter

In 1937 News-Week merged with the weekly journal Today, which had been founded in 1932 by future New York Governor and diplomat W. Averell Harriman, and Vincent Astor
Vincent Astor
of the prominent Astor family. As a result of the deal, Harriman and Astor provided $600,000 in venture capital funds and Vincent Astor
Vincent Astor
became both the chairman of the board and its principal stockholder between 1937 and his death in 1959.[citation needed] In 1937 Malcolm Muir took over as president and editor-in-chief. He changed the name to Newsweek, emphasized interpretive stories, introduced signed columns, and launched international editions. Over time the magazine developed a broad spectrum of material, from breaking stories and analysis to reviews and commentary.[citation needed]

Under Post ownership (1961–2010)[edit] The magazine was purchased by The Washington Post Company
The Washington Post Company
in 1961.[15] Osborn Elliott
Osborn Elliott
was named editor of Newsweek
Newsweek
in 1961 and became the editor in chief in 1969. In 1970, Eleanor Holmes Norton
Eleanor Holmes Norton
represented sixty female employees of Newsweek
Newsweek
who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek
Newsweek
had a policy of only allowing men to be reporters.[16] The women won, and Newsweek
Newsweek
agreed to allow women to be reporters.[16] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by a woman who had been hired on a freelance basis since there were no female reporters at the magazine.[17] Edward Kosner became editor from 1975 to 1979 after directing the magazine’s extensive coverage of the Watergate scandal
Watergate scandal
that led to the resignation of President Richard Nixon
Richard Nixon
in 1974. Richard M. Smith became chairman in 1998, the year that the magazine inaugurated its "Best High Schools in America" list,[18] a ranking of public secondary schools based on the Challenge Index, which measures the ratio of Advanced Placement or International Baccalaureate exams taken by students to the number of graduating students that year, regardless of the scores earned by students or the difficulty in graduating. Schools with average SAT
SAT
scores above 1300 or average ACT scores above 27 are excluded from the list; these are categorized instead as "Public Elite" High Schools. In 2008, there were 17 Public Elites.[19] Smith resigned as board chairman in December 2007.[20]

Restructuring and new owner (2008–2010)[edit]

The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format.

During 2008–2009, Newsweek
Newsweek
undertook a dramatic business restructuring.[21][22] Citing difficulties in competing with online news sources to provide unique news in a weekly publication, the magazine refocused its content on opinion and commentary beginning with its May 24, 2009, issue. It shrank its subscriber rate base, from 3.1 million to 2.6 million in early 2008, to 1.9 million in July 2009 and then to 1.5 million in January 2010—a decline of 50% in one year. Meacham described his strategy as "counterintuitive" as it involved discouraging renewals and nearly doubling subscription prices as it sought a more affluent subscriber base for its advertisers.[23] During this period, the magazine also laid off staff. While advertising revenues were down almost 50% compared to the prior year, expenses were also diminished, whereby the publishers hoped Newsweek would return to profitability.[24] The financial results for 2009 as reported by The Washington Post Company showed that advertising revenue for Newsweek
Newsweek
was down 37% in 2009 and the magazine division reported an operating loss for 2009 of $29.3 million compared to a loss of $16 million in 2008.[25] During the first quarter of 2010, the magazine lost nearly $11 million.[26] By May 2010, Newsweek
Newsweek
had been losing money for the past two years and was put up for sale.[27] The sale attracted international bidders. One bidder was Syrian entrepreneur Abdulsalam Haykal, CEO of Syrian publishing company Haykal Media, who brought together a coalition of Middle Eastern investors with his company. Haykal later claimed his bid was ignored by Newsweek's bankers, Allen & Co.[28] The magazine was sold to audio pioneer Sidney Harman
Sidney Harman
on August 2, 2010, for $1 in exchange for assuming the magazine's financial liabilities.[4][29] Harman's bid was accepted over three competitors.[30] Meacham left the magazine upon completion of the sale. Sidney Harman
Sidney Harman
was the husband of Jane Harman, at that time a member of Congress from California. Merger with The Daily Beast (2010-2013)[edit] Main article: The Newsweek
Newsweek
Daily Beast Company At the end of 2010, Newsweek
Newsweek
merged with the online publication The Daily Beast, following extensive negotiations between the respective proprietors. Tina Brown, The Daily Beast's editor-in-chief, became editor of both publications. The new entity, The Newsweek
Newsweek
Daily Beast Company, was 50% owned by IAC/InterActiveCorp
IAC/InterActiveCorp
and 50% by Harman.[5][6][31]

Redesign (2011)[edit] Newsweek
Newsweek
was redesigned in March 2011.[32] The new Newsweek
Newsweek
moved the "Perspectives" section to the front of the magazine, where it served essentially as a highlight reel of the past week on The Daily Beast. More room was made available in the front of the magazine for columnists, editors, and special guests. A new "News Gallery" section featured two-page spreads of photographs from the week with a brief article accompanying each one. The "NewsBeast" section featured short articles, a brief interview with a newsmaker, and several graphs and charts for quick reading in the style of The Daily Beast. This is where the Newsweek
Newsweek
staple "Conventional Wisdom" was located. Brown retained Newsweek's focus on in-depth, analytical features and original reporting on politics and world affairs, as well as a new focus on longer fashion and pop culture features. A larger culture section named "Omnivore" featured art, music, books, film, theater, food, travel, and television, including a weekly "Books" and "Want" section. The back page was reserved for a "My Favorite Mistake" column written by celebrity guest columnists about a mistake they made that defines who they are.[32] Cessation of print format (2012)[edit]

The cover of Newsweek's final print issue under The Newsweek
Newsweek
Daily Beast Company ownership

On July 25, 2012, the company operating Newsweek
Newsweek
indicated the publication was likely to go digital to cover its losses and could undergo other changes by the next year. Barry Diller, chairman of the conglomerate IAC/InterActiveCorp, said his firm was looking at options since its partner in the Newsweek/Daily Beast operation had pulled out.[33] On October 18, 2012, the company announced that the American print edition would be discontinued at the end of 2012 after 80 years of publication, citing the increasing difficulty of maintaining a paper weekly magazine in the face of declining advertising and subscription revenues and increasing costs for print production and distribution.[7] The online edition is named " Newsweek
Newsweek
Global".[9] Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–present)[edit] In April 2013, IAC chairman and founder Barry Diller
Barry Diller
stated at the Milken Global Conference that he "wished he hadn't bought" Newsweek because his company had lost money on the magazine and called the purchase a "mistake" and a "fool's errand".[34] On August 3, 2013, IBT Media
IBT Media
acquired Newsweek
Newsweek
from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek
Newsweek
brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.[10] On March 7, 2014, IBT Media
IBT Media
relaunched a print edition of Newsweek[11] with a cover story on the alleged creator of Bitcoin, which was widely criticized for its lack of substantive evidence. The magazine stood by its story.[12] IBT Media
IBT Media
returned the publication to profitability on October 8, 2014.[35] In February 2017, IBT Media
IBT Media
appointed Matt McAllester, then Editor of Newsweek
Newsweek
International, as Global Editor-in-chief of Newsweek.[36] IBT Media
IBT Media
became known as Newsweek
Newsweek
Media Group.[37] In 2018, Newsweek
Newsweek
journalists began reporting on their own management,[38] after a raid by the Manhattan D.A. and the removal of servers from company offices. Columbia Journalism Review noted the probe "focused on loans the company took out to the purchase the computer equipment,"[39] and several reporters were fired after reporting on the issue. Circulation and branches[edit] In 2003, worldwide circulation was more than 4 million, including 2.7 million in the U.S; by 2010 it reduced to 1.5 million (with newsstand sales declining to just over 40,000 copies per week). Newsweek publishes editions in Japanese, Korean, Polish, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian, as well as an English language Newsweek
Newsweek
International. Russian Newsweek, published since 2004, was shut in October 2010.[40] The Bulletin
The Bulletin
(an Australian weekly until 2008) incorporated an international news section from Newsweek. Based in New York City, the magazine claimed 22 bureaus in 2011: nine in the U.S.: New York City, Los Angeles, Chicago/Detroit, Dallas, Miami, Washington, D.C., Boston and San Francisco, and others overseas in London, Paris, Berlin, Moscow, Jerusalem, Baghdad, Tokyo, Hong Kong, Beijing, South Asia, Cape Town, Mexico City and Buenos Aires.[citation needed] According to a 2015 column in the NY Post ("Media Ink": March 6, 2015), Newsweek's circulation had fallen to "just over 100,000" with staff at that time numbering "about 60 editorial staffers," up from a low of "less than 30 editorial staffers" in 2013, but with announced plans then to grow the number to "close to 100 in the next year."[41] Highlights and controversies[edit] Allegations of sexism[edit] In 1970, Eleanor Holmes Norton
Eleanor Holmes Norton
represented sixty female employees of Newsweek
Newsweek
who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek
Newsweek
had a policy of only allowing men to be reporters.[16] The women won, and Newsweek
Newsweek
agreed to allow women to be reporters.[16] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by Helen Dudar, a freelancer, on the belief that there were no female writers at the magazine capable of handling the assignment. Those passed over included Elizabeth Peer, who had spent five years in Paris as a foreign correspondent.[42]

The 1986 cover of Newsweek
Newsweek
that discussed unmarried women in America.

The 1986 cover of Newsweek
Newsweek
featured an article that said "women who weren't married by 40 had a better chance of being killed by a terrorist than of finding a husband".[43][44] Newsweek
Newsweek
eventually apologized for the story and in 2010 launched a study that discovered 2 in 3 women who were 40 and single in 1986 had married since.[43][45] The story caused a "wave of anxiety" and some "skepticism" amongst professional and highly educated women in the United States.[43][45] The article was cited several times in the 1993 Hollywood
Hollywood
film Sleepless in Seattle starring Tom Hanks
Tom Hanks
and Meg Ryan.[43][46] Comparisons have been made with this article and the current rising issues surrounding the social stigma of unwed women in Asia called sheng nu.[43]

Controversial Newsweek
Newsweek
cover, November 23, 2009, issue

Former Alaska Governor and 2008 Republican Vice Presidential nominee Sarah Palin
Sarah Palin
was featured on the cover of the November 23, 2009, issue of Newsweek, with the caption "How do you Solve a Problem Like Sarah?" featuring an image of Palin in athletic attire and posing. Palin herself, the Los Angeles Times
Los Angeles Times
and other commentators accused Newsweek of sexism for their choice of cover in the November 23, 2009 issue discussing Palin's book, Going Rogue: An American Life. "It's sexist as hell," wrote Lisa Richardson for the Los Angeles Times.[47] Taylor Marsh of The Huffington Post
The Huffington Post
called it "the worst case of pictorial sexism aimed at political character assassination ever done by a traditional media outlet."[48] David Brody of CBN News
CBN News
stated: "This cover should be insulting to women politicians."[49] The cover includes a photo of Palin used in the August 2009 issue of Runner's World.[50][51][52] The photographer may have breached his contract with Runner's World
Runner's World
when he permitted its use in Newsweek, as Runner's World maintained certain rights to the photo until August 2010. It is uncertain, however, whether this particular use of the photo was prohibited.[53] Minnesota Republican Congresswoman and presidential candidate Michele Bachmann was featured on the cover of Newsweek
Newsweek
magazine in August 2011, dubbed "the Queen of Rage".[54] The photo of her was perceived as unflattering, as it portrayed her with a wide eyed expression some said made her look "crazy".[55] Conservative commentator Michelle Malkin called the depiction "sexist",[56] and Sarah Palin
Sarah Palin
denounced the publication. Newsweek
Newsweek
defended the cover's depiction of her, saying its other photos of Bachmann showed similar intensity.[57] Other[edit] Fareed Zakaria, a Newsweek
Newsweek
columnist and editor of Newsweek International, attended a secret meeting on November 29, 2001, with a dozen policy makers, Middle East experts and members of influential policy research organizations that produced a report for President George W. Bush
George W. Bush
and his cabinet outlining a strategy for dealing with Afghanistan and the Middle East in the aftermath of September 11, 2001. The meeting was held at the request of Paul D. Wolfowitz, then the Deputy Secretary of Defense. The unusual presence of journalists, who also included Robert D. Kaplan
Robert D. Kaplan
of The Atlantic
The Atlantic
Monthly, at such a strategy meeting was revealed in Bob Woodward's 2006 book State of Denial: Bush at War, Part III. Woodward reported in his book that, according to Kaplan, everyone at the meeting signed confidentiality agreements not to discuss what happened. Zakaria told The New York Times that he attended the meeting for several hours but did not recall being told that a report for the President would be produced.[58] On October 21, 2006, after verification, the Times published a correction that stated:

An article in Business Day on Oct. 9 about journalists who attended a secret meeting in November 2001 called by Paul D. Wolfowitz, then the deputy secretary of defense, referred incorrectly to the participation of Fareed Zakaria, the editor of Newsweek
Newsweek
International and a Newsweek columnist. Mr. Zakaria was not told that the meeting would produce a report for the Bush administration, nor did his name appear on the report.[58]

The cover story of the January 15, 2015, issue, titled What Silicon Valley Thinks of Women proved controversial, due to both its illustration, described as "the cartoon of a faceless female in spiky red heels, having her dress lifted up by a cursor arrow," and its content, described as "a 5,000-word article on the creepy, sexist culture of the tech industry."[59][60] Among those offended by the cover were Today Show co-host Tamron Hall, who commented "I think it’s obscene and just despicable, honestly." Newsweek
Newsweek
editor in chief James Impoco explained "We came up with an image that we felt represented what that story said about Silicon Valley ... If people get angry, they should be angry."[60] The article's author, Nina Burleigh, asked, "Where were all these offended people when women like Heidi Roizen published accounts of having a venture capitalist stick her hand in his pants under a table while a deal was being discussed?"[61] In January, 1998, Newsweek
Newsweek
reporter Michael Isikoff
Michael Isikoff
was the first reporter to investigate allegations of a sexual relationship between U.S. President Bill Clinton
Bill Clinton
and Monica Lewinsky, but the editors spiked the story.[62] The story soon surfaced online in the Drudge Report. In the 2008 U.S. presidential election, the John McCain
John McCain
campaign wrote a lengthy letter to the editor criticizing a cover story in May 2008.[63] 2018 scandals[edit] In January 2018, the Newsweek
Newsweek
Manhattan office was raided by investigators with a search warrant, and 18 non-operational computer servers were confiscated. It has been reported this may be the result of a probe on Newsweek
Newsweek
finances.[37] The parent company, Newsweek Media Group, had been under investigation about potentially fraudulent loans for at least 17 months prior, and part owners Johnathan Davis and Etienne Uzac were known to be heavily in debt.[42] The same month, Buzzfeed
Buzzfeed
published an exposé on Dayan Candappa, Newsweek
Newsweek
Americas editor, who had been fired from his position at Reuters
Reuters
in 2016 after a subordinate accused him of sexual harassment.[64] Candappa was placed on leave for two weeks pending an investigation, and on February 12, he returned to his role.[65] The controversy grew after the magazine's own staff published an exposé about editorial interference, reportedly with a commercial motivation, into the reporting of a story about the magazine's ties to an obscure Christian school, Olivet University, including an effort to identify confidential sources and threatened resignations of the reporting staff if the story was spiked.[66][67] During the editing stages of the story, then-Editor in Chief Bob Roe was fired, along with Executive Editor Kenneth Li and political reporter Celeste Katz.[68] Contributors and staff members[edit]

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (March 2014) (Learn how and when to remove this template message)

Notable contributors or employees have included:

Shana Alexander[69] Jonathan Alter David Ansen Pete Axthelm Maziar Bahari Paul Begala Peter Beinart Peter Benchley Ben Bradlee Dik Browne Hal Bruno Eleanor Clift Arnaud de Borchgrave Bill Downs Joshua DuBois Kurt Eichenwald Osborn Elliott Niall Ferguson Howard Fineman

Nikki Finke Karl Fleming Lawrence Fried Milton Friedman David Frum Freeman Fulbright Robin Givhan[70] Michelle Goldberg Meg Greenfield Henry Hazlitt Wilder Hobson Michael Isikoff Roger Kahn Jack Kroll Howard Kurtz Eli Lake

John Lake Charles Lane[71] John Lardner Jon Meacham Elizabeth Peer Lynn Povich Anna Quindlen Karl Rove Paul Samuelson[72] Dick Schaap Allan Sloan Andrew Sullivan Michael Tomasky Peter Turnley Margaret Warner Mark Whitaker George Will Elijah Wolfson Fareed Zakaria

Those who held the positions of president, chairman, or publisher under The Washington Post Company
The Washington Post Company
ownership include:

Gibson McCabe Robert D. Campbell Peter A. Derow David Auchincloss Alan G. Spoon

See also[edit]

Journalism portal

List of magazines by circulation Newsweek
Newsweek
Argentina Newsweek
Newsweek
Pakistan Newsweek
Newsweek
gay actor controversy Russky Newsweek

References[edit]

^ " Newsweek Media Group
Newsweek Media Group
pares back sites amid turmoil". New York Post. March 6, 2018. Retrieved March 27, 2018.  ^ "eCirc for Consumer Magazines". Alliance for Audited Media. December 31, 2012. Retrieved June 21, 2013.  ^ Peter Grove; Lloyd Grove (August 3, 2010). "How Newsweek
Newsweek
Blew It". The Daily Beast. Archived from the original on August 5, 2010. Retrieved August 3, 2010.  ^ a b Vega, Tanzina; Peters, Jeremy W. (August 2, 2010). "Audio Pioneer Buys Newsweek". The New York Times. Retrieved 2 August 2010.  ^ a b Tina Brown
Tina Brown
(November 11, 2010). "Daily Beast, Newsweek
Newsweek
to Wed!". The Daily Beast. Archived from the original on November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.  ^ a b " The Daily Beast and Newsweek
Newsweek
confirm merger". The Spy Report. November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.  ^ a b "A Turn of the Page for Newsweek". The Daily Beast. October 21, 2012. Retrieved October 18, 2012.  ^ Douglas A. McIntyre (October 18, 2012). "First Person: Reflections on Newsweek". USA Today. Retrieved December 25, 2012.  ^ a b "Newsweek's future:Goodbye ink". Economist. October 18, 2012. Retrieved August 4, 2013.  ^ a b " IBT Media
IBT Media
to Acquire Newsweek". Press release. August 3, 2013. Retrieved August 4, 2013.  ^ a b Haughney, Christine (December 3, 2013). " Newsweek
Newsweek
Plans Return to Print". The New York Times. Retrieved December 4, 2013.  ^ a b Kaufman, Leslie; Cohen, Noam (7 March 2014). " Newsweek
Newsweek
Returns to Print and Sets Off a Bitcoin
Bitcoin
Storm". The New York Times. Retrieved 27 May 2014.  ^ America's 60 Families by Ferdinand Lundberg ^ "Instant History: Review of First Newsweek
Newsweek
with Cover Photo". BZTV. February 17, 1933. Archived from the original on October 25, 2012. Retrieved December 25, 2012.  ^ Salisbury, Harrison E. (March 10, 1961). "Washington Post Buys Newsweek. It Acquires 59% of Stock From Astor Foundation for $8,000,000". The New York Times. Retrieved April 14, 2008. The Washington Post Company bought control of Newsweek
Newsweek
magazine yesterday from the Vincent Astor
Vincent Astor
Foundation. The sale ended several weeks of intensive negotiation involving a number of publishing companies.  ^ a b c d " Newsweek
Newsweek
Agrees to End Sex Discrimination Policy". Eugene Register-Guard, via Google News. Associated Press. August 28, 1970.  ^ Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. ISBN 978-1610393263.  ^ 2013 America's Best High Schools ^ Newsweek
Newsweek
(2008): List of Public Elites ^ "Richard M. Smith". Newsweek. Archived from the original on December 25, 2014. Retrieved December 25, 2012.  ^ Pérez-Peña, Richard (January 16, 2009). "The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category". The New York Times. Retrieved January 17, 2009.  ^ Kathleen Deveny (May 18, 2009). "Reinventing Newsweek". Newsweek. Retrieved 29 May 2009.  ^ "A Smaller But Better Newsweek?". Howard Kurtz. The Washington Post, May 18, 2009 ^ Richard Pérez-Peña. "Glimmers of Progress at a Leaner Newsweek". The New York Times. November 15, 2009 ^ Post Financial Release February 24, 2010 ^ " Newsweek
Newsweek
magazine is sold by Washington Post". BBC News. August 2, 2010. Retrieved August 3, 2010.  ^ Andrew Vanacore. " Newsweek
Newsweek
Sale: Washington Post Looking To Sell Newsweek". The Huffington Post. ^ Joe Pompeo. "Syrian Bidder Who Wanted To Buy Newsweek
Newsweek
Was Ignored". Business Insider. August 5, 2010 ^ Jeremy W. Peters. Newsweek
Newsweek
Deal to Be Announced Today. The New York Times, August 2, 2010 ^ Ahrens, Frank (August 3, 2010). "Harman Media buys Newsweek
Newsweek
from Washington Post Co. for Undisclosed Amount". The Washington Post. Retrieved August 2, 2010.  ^ Paul Farhi (November 12, 2010). "Struggling Newsweek
Newsweek
joins with fledging Web site Daily Beast". The Washington Post. p. C8.  ^ a b Josh Klenert (March 7, 2011). "First Look: The Newsweek Redesign". Grids. Society of Publication Designers. Retrieved December 25, 2012.  ^ " Newsweek
Newsweek
likely to become digital magazine". Yahoo News. Archived from the original on July 26, 2012. Retrieved July 26, 2012.  ^ Bloomberg Television. Barry Diller: It Was a Mistake to Buy Newsweek. Houston Business Journal, April 29, 2013. ^ Pompeo, Joe (October 8, 2014). " Newsweek
Newsweek
announces it's profitable". Capital. Retrieved December 4, 2017.  ^ "' Newsweek
Newsweek
Appoints Matt McAllester as Global Editor in Chief, Newsweek". PR Newswire. February 14, 2017.  ^ a b " Newsweek
Newsweek
Raided by Manhattan DA in Long-Running Probe". Newsweek. 2018-01-18. Retrieved 2018-01-30.  ^ "Looking for " Newsweek
Newsweek
servers," DA raids Christian university with ties to magazine's owners". Newsweek. 2018-03-17. Retrieved 2018-03-21.  ^ "Why the Newsweek
Newsweek
firings are bad for press freedom". Columbia Journalism Review. Retrieved 2018-03-21.  ^ "Publisher Shuts Russian Weekly". The Wall Street Journal. October 19, 2010. ^ "New editor Impoco has Newsweek
Newsweek
back in the black". The New York Post. March 6, 2015.("The New York Post: Media Ink, "Accessed August 5, 2015)) ^ a b Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek
Newsweek
Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. pp. 4–5. ISBN 978-1610393263.  ^ a b c d e Magistad, Mary Kay (20 February 2013). " BBC News
BBC News
- China's 'leftover women', unmarried at 27". BBC News. Beijing. Retrieved 29 March 2013.  ^ "China investing big in convincing 'leftover women' to get married". Public Radio International. 28 January 2013. Retrieved 2014-05-10.  ^ a b Newsweek
Newsweek
Staff (5 July 2006). "Marriage by the Numbers". Newsweek. Retrieved 2014-05-10.  ^ Dr. Karl S. Kruszelnicki (4 September 2008). "Marriage statistics not without a hitch". ABC News. Retrieved 2014-05-10.  ^ "Newsweek's sexism and Sarah Palin." Los Angeles Times. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. ^ Marsh, Taylor. "What Was Newsweek
Newsweek
Thinking?" The Huffington Post. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010. ^ Brody, David. " Newsweek
Newsweek
Photo of Palin Shows Media Bias and Sexism." CBN News. November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. ^ Snead, Elizabeth. " Sarah Palin
Sarah Palin
hates her 'sexist' Newsweek
Newsweek
cover. Does she really?" Zap2it. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine. ^ Clift, Eleanor. "Payback Time: Why Right-Wing Men Rush to Palin's Defense." Newsweek. Monday November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 19, 2009, at the Wayback Machine. ^ "Palin angered by 'sexist' Newsweek
Newsweek
cover." Yahoo! News. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine. ^ Bercovici, Jeff. "Palin photographer breached contract with sale to Newsweek." Daily Finance. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010. ^ "Michele Bachmann's Newsweek
Newsweek
outtakes - Maggie Haberman". Politico.Com. Retrieved 2012-12-25.  ^ Mirkinson, Jack (August 8, 2011). "Newsweek's Michele Bachmann
Michele Bachmann
Cover Raises Eyebrows (PHOTO, POLL)". The Huffington Post.  ^ " Newsweek
Newsweek
Michele Bachmann
Michele Bachmann
cover 'sexist' and in bad form?". The Washington Post. August 9, 2011.  ^ "Bachmann Newsweek
Newsweek
Cover Goes for Insult But Gets Criticism in Return". Fox News. August 9, 2011.  ^ a b Julie Bosman. "Secret Iraq Meeting Included Journalists". The New York Times. October 9, 2006. ^ Burleigh, Nina (2015-01-28). "What Silicon Valley Thinks of Women". Newsweek. Retrieved 2015-03-21.  ^ a b Grove, Lloyd (2015-01-29). "Is Newsweek's 'Red Heels' Cover Image Sexist?". Daily Beast. Retrieved 2015-03-21.  ^ Tam, Ruth (2015-01-30). "Artist behind Newsweek
Newsweek
cover: it's not sexist, it depicts the ugliness of sexism". PBS
PBS
NewsHour. Retrieved 2015-03-21.  ^ "Scandalous scoop breaks online". BBC. January 25, 1998. Retrieved July 13, 2010.  ^ "The O-Team: A Response". Newsweek. May 11, 2008. Retrieved December 25, 2012.  ^ "Help:A Top News Editor Was Fired After Sexual Harassment Allegations — Only To Land As An Executive In The Same Industry". Buzzfeed.  ^ "A Top Newsweek
Newsweek
Editor Previously Accused Of Sexual Harassment Will Keep His Job". Buzzfeed.  ^ " Newsweek
Newsweek
publishes exposé about itself after staff firings". Washington Post. February 21, 2018. Retrieved February 21, 2018.  ^ Oremus, Will (February 23, 2018). "How Newsweek
Newsweek
Collapsed: It stands accused of improper ties to a religious institution. Its newsroom has been gutted by firings and resignations. Here is the inside story of the magazine's explosive growth and spectacular downfall". Slate.  ^ "Chaos at Newsweek: Top editors suddenly out". CNN. February 5, 2018.  ^ columnist: "Shana Alexander, 79, Dies; Passionate Debater on TV". New York Times. June 25, 2005. Retrieved February 22, 2018.  ^ employed 2010-2012: " Robin Givhan
Robin Givhan
Laid Off at Newsweek". Fashionista. December 7, 2012. Retrieved February 21, 2018.  ^ employed for six years from 1987-1993, first as foreign correspondent, then as Berlin bureau chief: "Editor Fired Over Gore Attacks". Washington Post. September 6, 1997. Retrieved February 21, 2018.  ^ "Paul Samuelson". The Economist. ISSN 0013-0613. Retrieved 2016-04-26. 

External links[edit]

Wikimedia Commons has media related to Newsweek.

Official website Graham Holdings Company History and Demographics of Newsweek

v t e

Current White House
White House
James S. Brady Press Briefing Room
James S. Brady Press Briefing Room
seating chart

Row Podium

1 2 3 4 5 6 7

NBC Wall Street Journal Agence France-Presse MSNBC Bloomberg BNA Washington Examiner TRNS/Univision

Fox News CBS Radio AP Radio Foreign Pool Time Yahoo! News Dallas Morning News

CBS News Bloomberg McClatchy Washington Times SiriusXM Salem Radio Globe/Roll Call

AP NPR AURN The Hill Regionals Newsmax CBN

ABC News Washington Post Politico Fox News
Fox News
Radio CSM/NY Post Daily Mail BBC/OAN

Reuters NY Times Chicago Tribune VOA RealClearPolitics HuffPost/NY Daily News BuzzFeed/Daily Beast

CNN USA Today ABC Radio National Journal Al Jazeera/PBS Westwood One Financial Times/Guardian

The seating chart as of June 30, 2017.[1]

White House
White House
Correspondents' Association

v t e

Major English-language current affairs and culture magazines

Australia

Australian Book Review Griffith Review Meanjin The Monthly New Internationalist Australia News Weekly Overland Quadrant Southerly

Bangladesh

Dhaka Courier Forum The Star

Belgium

The Bulletin E!Sharp EUobserver

Canada

Alberta Views Canadian Dimension The Dorchester Review Geist Literary Review of Canada Maclean's Maisonneuve Paaras This Magazine The Tyee The Walrus

China

Beijing Review

Ethiopia

Capital Ethiopia Ethiopian Review

Hong Kong

Asiaweek Asia Sentinel

India

Frontline India Today Open Outlook Tehelka The Week

Ireland

Dublin Review of Books The Phoenix Village

Israel

The Jerusalem
Jerusalem
Report

New Zealand

Investigate New Zealand Listener North & South

Pakistan

Herald Newsline

South Africa

Amandla

Syria

Forward

United Kingdom

General

The Big Issue The Drouth The Economist FT Magazine The Guardian
The Guardian
Weekly The Middle East in London Monocle New African New Internationalist The Oldie Private Eye The Sunday Times Magazine The Week

Intellectual

London Review of Books New Left Review The Times Literary Supplement

Political

New Statesman Prospect The Spectator Intersec Standpoint The Week

United States

General

The Atlantic The Christian Science Monitor Foreign Policy Harper's Magazine Newsweek New York The New Yorker The New York Times
The New York Times
Magazine Salon Slate Time U.S. News & World Report Utne Reader

Intellectual

Current History Dissent Jacobin The New York Review of Books The Wilson Quarterly

Political

The American Conservative The American Interest The American Prospect The American Spectator Foreign Affairs Human Events Mother Jones The Nation The National Interest National Journal National Review The New Republic The Progressive Reason The Weekly Standard

See also News magazine

Authority control

ISNI: 0000 0001 0220 7548

^ Carter, Brandon (30 June 2017). "Conservative media outlets gain seats in White House
White House
briefing room", The Hill. Retr